Reklama na LinkedIn i prowadzenie firmowego profilu

Reklama na LinkedIn i prowadzenie firmowego profilu

Jeszcze do niedawna międzynarodowa platforma zawodowo-biznesowa kojarzona była wyłącznie z ofertami pracy. Obecnie LinkedIn to idealne miejsce do promowania własnego biznesu poprzez stworzenie firmowego profilu i prowadzenie kampanii reklamowej. Sprawdź, jak stworzyć skuteczną reklamę i pozyskać cenne leady sprzedażowe!

O czym pamiętać przy tworzeniu firmowego konta?

Mimo iż platforma jest dosyć prosta (głównie pod względem graficznym), to warto zadbać o odpowiedni opis i zdjęcie tworzonego konta. Profil stanie się bowiem wizytówką całej firmy, dlatego każdy element powinien być dokładnie przemyślany i zgodny z obowiązującą polityką prowadzonego przedsiębiorstwa. Kolejny krok to regularne dodawanie tematycznych i wartościowych wpisów związanych z samą firmą oraz branżą, w której działa przedsiębiorca. To właśnie zamieszczane treści pozwalają dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zainteresować ich profilem marki.

Prowadzenie konta na LinkedIn jest czasochłonne i wymaga odpowiedniej wiedzy, dlatego wiele osób decyduje się na współpracę z agencjami marketingowymi. Ważne, aby wszystkie podejmowane działania były ustalane wcześniej z właścicielem firmy. Dobrze też wybrać markę, która sporządza regularne sprawozdania z realizowanych usług i osiąganych wyników. 

Jak wygląda reklama na LinkedIn?

Proces tworzenia kampanii reklamowych jest dosyć prosty i intuicyjny. Użytkownik krok po kroku przechodzi przez kolejne wybory i dopasowuje określone parametry, abyreklama na LinkedIn była skuteczna oraz spełniała oczekiwania przedsiębiorcy. Twórca może wybrać m.in.:

  • formę reklamy,
  • cel kampanii,
  • język i lokalizację,
  • grupę docelową (zainteresowania, doświadczenie zawodowe, wykształcenie).

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych

Poza prowadzeniem kampanii na LinkedIn Ads platforma daje jeszcze jedną dodatkową korzyść w postaci dotarcia do określonej grupy docelowej i pozyskania kontaktów biznesowych tzw. leadów. LinkedIn jest często wykorzystywany przez agencje marketingowe właśnie jako baza potencjalnych odbiorców proponowanych usług i produktów firmowych.